Świat Gier Komputerowych

 

Data pierwszego/ostatniego numeru:
grudzień 1992 / kwiecień 2005
Ilość numerów: 155
131 - numery zwykłe:
       nr 0-128 (1992-2002) - pod nazwą Świat Gier Komputerowych
       nr 1-2 (2003-2004)    - pod nazwą Nowy Świat Gier Komputerowych
 13 - wydania specjalne
 11 - wydania extra
Nakład:
b/d (1993-1994)
60 000 egz. (1995)
b/d (1996-2005)
Liczba stron:
  Świat Gier Komputerowych:
Numery zwykłe:
8 (1992)
68 (1993)
68 (1994)
76 - 84 (1995)
84 - 100 (1996)
96 (1997)
100 - 112 (1998)
100 - 116 (1999)
116 - 148 (2000)
132 - 148 (2001)
124 - 132 (2002)
100 - 124 (2003)
Wydania specjalne:
32 (2002-2005)
  Nowy Świat Gier Komputerowych:
132 (2003)
132 (2004)
Wydawca:
  Świat Gier Komputerowych:
PWH ALFIN Sp. z o.o. - Bydgosz (1992-1996)
IMAGO Sp. z o.o. - Bydgoszcz (1996-1998)
Egmont Polska Sp. z o.o. - Warszawa (1999-2005)
  Nowy Świat Gier Komputerowych:
Dom Mediowy - Sukces Sp. z o.o. - Bydgoszcz (2003-2004)
Adres redakcji:
  Świat Gier Komputerowych:
ul. Świętojańska 2/7, 85-017 Bydgoszcz (1992-1996)
ul. Jagiellońska 12A, 85-067 Bydgoszcz (1996-2002)
ul. Przyjazna 13, 85-858 Bydgoszcz (2004-2005)
  Nowy Świat Gier Komputerowych:
b/d (2003-2004)
Indeks:
320358 - od nr 01/93 (ŚGK i ŚGK Wyd. Specj.)
38240X - nr 12/03-01/04 (Nowy ŚGK)
376248 - od nr 01/03 (ŚGK Wyd. Specj.)
ISSN:
1230-8773 - od nr 01/94 (ŚGK i ŚGK Wyd. Specj.)
1731-9013 - nr 12/03-01/04 (Nowy ŚGK)
Format:
207x295 mm - ŚGK
205x290 mm - Nowy ŚGK

Redaktorzy naczelni:
Mirosław Domosud (1992-1993)
Piotr [Naczelnik] Pieńkowski (1993-2004)
Grzegorz Szalbierz (2004-2005)

Redaktorzy/współpracownicy:
Michał Jerzy [ManJAk] Adamczak
Sebastian Babczyński
Andrzej [Edward_Robot] Bazylczuk
Monika Beyger
Wojciech Białkowski
Piotr [Alien] Bilski
Robert Bodzyński
Waldemar Bryl
Marcin Bucholc
Rafał Bumażnik
Romuald Burczyk
Łukasz Chmielewski
Sebastian Cholewa
Jarosław [Yavor] Chrostowski
Wojciech Chudziński
Łukasz Dominiak
Tomasz Dominiak
Jan Doroszkiewicz
Tomasz Dzięcielewski
Tomasz Flanc
Rafał Frąckiewicz
Roman Gatz
Piotr [PiGoN] Gontarek
Szymon [Frodo Baggins] Grabowski
Adam Gregrowicz
Tomasz Hałuszkiewicz
Michał Hawryluk
Marcin Hinz
Katarzyna Hojan
Jacek Ilczuk
Andrzej Janicki
Tomasz Jarzębowski
Maciej Jasiński
Klaudiusz Jaworski
Piotr Jurkowski
Jacek Karolczak
Michał Karski
Łukasz Kasztelowicz
Andrzej Kentzer
Hubert Klamrowski
Paweł Klamrowski
Maciej Klimkiewicz
Sebastian [Kłomczuch] Kłomski
Tomasz Kokoszczyński
Mariusz [Czaki] Kończak
Radosław Kozarski
Tomasz Kulbacki
Sebastian Kwiatkowski
Bartosz Lewandowski
Dariusz Lewkowski
Daniel Lisiński
Krzysztof Lutowski
Tomasz Łoboda
Przemysław Maciuszko
Leszek Major
Izabela Makowska
Krzysztof Marcinkiewicz
Arkadiusz Matczyński
Michał Michałowicz
Łukasz [Miagi] Młotkowski
Dominik Młyński
Jan [Dengar] Morwiński
Marcin Noryśkiewicz
Michał [Elektryczny] Nowakowski
Krzysztof Nowicki
Tomasz [Antygracz] Nowicki
Piotr [Bazyl] Orcholski
Tadeusz Oszubski
Krzysztof Pałuczak
Jacek [Randall] Piekara
Robert Pieńkowski
Marcin Podlipski
Mariusz Puzynowicz
Marcin Przybyłek
Konrad Różewicz
Robert Rutkowski
Jacek Ryć
Krystyna Sałasińska
Sławomir Sarecki
Marianna Schoett
Paweł Skrzypczak
Adrian Smoliński
Wojciech [Vaino] Stanek
Tomasz Staroń
Bartosz [Mały Misio] Stawski
Wojciech [Heinz Futerał] Stawski
Adam Struk
Tomasz Strzelczyk
Kamil Szafara
Karol [Diaz] Szmyt
Przemysław [Ściera] Ścierski
Michał Śledziński
Marek Telecki
Kamila Tkaczyk
Bartłomiej Urbański
Robert Węgrzyniak
Robert Wincencik
Robert Wiśniewski
Grażyna Zubik

Charakterystyczne rubryki: Między nami, graczami..., Kantyna, Tawerna, Fido i Mel na tropie... (komiks), Retro, Film, Konsola, Gry bez prądu, Świat według ManJAka, Frakcja 3D, Hyde Park, Ale heca, Z prywatnych zbiorów, Arena Online, Wznowienia, Raport specjalny
Inne wyróżniki: globus wpleciony w tytuł pisma, będący częścią litery "a" w słowie "Świat"

 

Świat Gier Komputerowych nr 0 z 12/1992 Świat Gier Komputerowych - miesięcznik, jeden z najdłużej funkcjonujących na polskim rynku, wydawany w latach 1992-2005. Pomysł na jego stworzenie powstał w 1992 roku w bydgoskim wydawnictwie PWH ALFIN, wydawcy czasopisma Amigowiec. Początkowo magazyn miał mieć tytuł "Świat Gier", lecz nazwa ta już została wcześniej zarejestrowana przez inny podmiot. Ostatecznie pomysł rozwinięto i stanęło na Świecie Gier Komputerowych. Skompletowano zespół, na czele którego stanął Mirosław Domosud. 12 grudnia 1992 roku pojawił się numer zerowy, mający formę ośmiostronicowej wrzutki do Amigowca. Pierwszy, 68-stronicowy (w tym 20 stron w kolorze), samodzielnie wydany numer ukazał się miesiąc później, w styczniu 1993 roku. Pod względem ilości stron Świat Gier Komputerowych bił ówczesną konkurencję (Top Secret, Computer Studio) na głowę. Trzeba jednak przyznać, że Top Secret był w całości kolorowy.

Piotr Pieńkowski Magazyn został bardzo dobrze przyjęty przez czytelnikóww. Wprawdzie początkowo nie wszędzie docierał, niemniej sprzedał się niemal bez zwrotów i redakcja wkrótce zmuszona była ogłosić, że nie może dosłać chętnym brakujących egzemplarzy, gdyż ich po prostu nie ma. Niestety, już na początku pojawiły się problemy z opóźnieniami z przygotowaniem materiałów do druku. W marcu 1993 roku stanowisko redaktora naczelnego stracił Mirosław Domosud, który nie mógł sobie poradzić z uciekającymi terminami. Miejsce jego zajął Piotr [Naczelnik] Pieńkowski, wcześniej zajmujący się DTP. Wybór był uzasadniony, gdyż Piotr poza tym, że był najstarszy w zespole, miał również największe doświadczenie dziennikarskie. Zaległości były jednak tak duże, że pięć kolejnych numerów Świata Gier Komputerowych wydano podwójnych. Właściwy rytm wydawniczy osiągnięto dopiero na początku 1994 roku.

Świat Gier Komputerowych nr 13 z 1/1994 Wraz z numerem 13 (1/1994) rozpoczął się proces ciągłego rozwoju pisma. Zmieniono szatę graficzną, wprowadzono 100% koloru, zainicjonowano stałe rubryki (m.in. Świat według ManJAka, Między nami graczami..., Kantyna, Bez prądu, Tawerna). Świat Gier Komputerowych zyskał własny, rozpoznawalny styl. Głównym motto magazynu stało się: "traktujemy gry serio", a to oznaczało używanie poprawnej polszczyzny i unikanie potocznego, luźnego slangu. Przyjęło się, że czasopismo adresowane jest raczej do starszych graczy. Ta formuła sprawdzała się zresztą wyśmienicie i widać to było zarówno po ciągłym zwiększaniu objętości pisma (76 stron w 2005 roku, 100 stron - rok później), jak i jego dobrej sprzedaży (ponad 55 000 egz. i 7% zwrotów w najlepszym miesiącu 1996 roku). Dobre samopoczucie redakcji zakłóciło jedynie wydawnictwo PWH ALFIN, które najpierw wiosną 1995 roku zamknęło Amigowca, a pod koniec tego samego roku ogłosiło wycofanie się z wydawania Świata Gier Komputerowych. Kryzys zakończył się zmianą wydawcy - od marca 1996 roku została nim firma IMAGO.

Świat Gier Komputerowych nr 46 z 10/1996 Świat Gier Komputerowych w wielu dziedzinach był pionierem. Jako pierwszy wśród branżowych magazynów, od połowy 1993 roku uruchomił wysyłkowy sklep gier (600 pozycji po dwóch latach działalności). Zapoczątkował dodawanie plakatów do numeru, wymyślił też techtoorki - tekturowe dwustronne ściągi do gier. Jako jedyny w branży organizował Mistrzostwa Polski w kultową grę piłkarską Sensible Soccer, rozgrywane w latach 1994-1995. W kwestii technikalii, jako pierwszy w rodzimej prasie growej zastosował tzw. podkłady, czyli półprzeźroczyste obrazki jako tło pod tekst. W drugiej połowe lat 90-tych sponsorował również program telewizyjny "Nić Ariadny", który zmienił później nazwę na "Cyberjazda" i "Cybermania". Angażował się także bodaj najmocniej ze wszystkich pism w działalność antypiracką, wielokrotnie prezentując nieprzejednaną postawę w tej kwestii. Jednym z wielu przejawów walki ze złodziejami oprogramowania były całostronicowe "antyreklamy" w Świecie Gier Komputerowych pt. "nie daj zarabiać bandytom".

Świat Gier Komputerowych nr 100 z 4/2001 W połowie lat 90-tych redakcję Świata Gier Komputerowych zasiliła grupa utalentowanych autorów, z których wielu w późniejszych latach stało się znanymi postaciami branży gier i nie tylko. Od 1994 roku przez rok członkiem zespołu był Jacek [Randall] Piekara, późniejszy redaktor znanych magazynów growych, jak Gambler, Click! czy GameRanking, a obecnie popularny twórca literatury fantastycznej. W 1996 roku do redakcji dołączyli Michał [ManJAk] Adamczak i Michał [Elektryczny] Nowakowski. Obaj byli autorami znanych i lubianych rubryk. ManJAk, poza sprawowaniem funkcji sekretarza redakcji, pisał felietony z cyklu "Świat według ManJAka", w których w przenikliwy, inteligentny sposób poruszał kwestie gier, graczy, komputerów i internetu. Elektryczny natomiast prowadził rubrykę "Bez prądu", traktującą o systemach fabularnych, planszówkach, karciankach itd. Elektryczny i ManJAk piastują dzisiaj wysokie stanowiska w branżach wydawniczej i gier. Warto wspomnieć również o Przemysławie [Ścierze] Ścierskim, założycielu i wieloletnim redaktorze naczelnym miesięcznika konsolowego PSX Extreme, który stawiał pierwsze kroki w Świecie Gier Komputerowych.

Świat Gier Komputerowych nr 122 z 2/2003 Kolejne lata funkcjonowania Świata Gier Komputerowych upływały pod znakiem dalszych przemian, m.in. uruchomienia strony WWW, zmiany szaty graficznej, zwiększenia liczby stron, uatrakcyjnienia treści (nowe rubryki np. Konsola, plebiscyty - Złote Dyski, Hitki) i przede wszystkim wprowadzenia Cover Dysków. Debiut CD Action wiosną 1996 roku kompletnie przewartościował rynek i ustanowił dodawanie CD do pism standardem. Kto się do tego trendu nie dostosowywał - tracił czytelników. Redakcja Piotra Pieńkowskiego zareagowała Amigowo-Pecetową płytą z demami i shareware, wydawaną od września 1996, lecz były to krążki sprzedawane oddzielnie. A tempo narzucone przez wrocławskiego konkurenta było wręcz zabójcze. CD Action jeszcze w 1996 roku dorzuciło drugi krążek CD, a od początku 1997 roku zaczęło dołączać regularnie pełne wersje gier. Świat Gier Komputerowych nie był w stanie nawiązać walki, co gorzej, w kwietniu 1997 roku, ze względu na niejasne przepisy podatkowe zawiesił sprzedaż CD. Braki próbował rekompensować dodawaniem rozmaitych gadżetów: wywieszek na drzwi, kalendarzy, techtoorek, plakatów, książeczek, plakietek, kart, nalepek itp. Organizował również rozmaite akcje np. fundował czytelnikom bilety do kina na recenzowane w piśmie filmy (Mortal Kombat, Wyspa piratów, Wing Commander).

Świat Gier Komputerowych nr 124 z 4/2003 Na początku 1999 roku po raz drugi nastąpiła zmiana wydawcy, którym została firma Egmont Polska. Tym razem trafiono na wydawniczego gracza o dużym potencjale, skłonnego zainwestować spore pieniądze w polepszenie jakości magazynu. Na efekty współpracy nie trzeba było długo czekać. Już lutowy, 74 numer Świata Gier Komputerowych pachniał pozytywnymi zmianami: odświeżonym logo i layoutem, zmianami organizacyjnymi wewnątrz pisma i debiutem Cover Dysku. Od tego numeru, przez kolejne dwa lata wydawano dwie wersje miesięcznika: z CD i bez. Niebawem pojawiły się nowe rubryki, jak Frakcja 3D, Hitoteka czy Arena Online. Wreszcie, jesienią 1999 roku nadszedł długo oczekiwany moment: w numerze 81 z 9/1999 pojawiła sie pierwsza gra w pełnej wersji - strategia turowa Panzer General. Miesiąc później na krążek trafił Allied General. Od stycznia 2001 roku czytelnicy już systematycznie otrzymywali pełnowartościowe gry i były to solidne tytuły, jak Mortyr 2093-1944, Civilization II, Master of Orion II czy Rainbow Six. Od 2001 roku ukazywał się dodatkowo Świat Gier Komputerowych Extra z reedycjami załączanych wcześniej pełnych wersji, a od 2002 roku Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne - numery tematyczne również z CD.

Nowy Świat Gier Komputerowych nr 1 z 12/2003 W pierwszych latach nowego millenium wydawało się, że pozycja Świata Gier Komputerowych jest ugruntowana i stabilna. W kwietniu 2001 zespół świętował wydanie 100 numeru, w lutym 2003 roku - 10-lecie narodzin. W owym czasie był to magazyn o grach o najdłuższym stażu na polskim rynku. Pierwsze widoczne oznaki kryzysu nadeszły wraz z numerem 124 z 4/2003 i decyzją o zaprzestaniu dodawaniu płyt do czasopisma. Oficjalnie był to wynik ankiety przeprowadzonej wśród czytelników. W praktyce wydawca zdecydował ograniczyć finansowanie magazynu. Najgorsze miało nadejść parę miesięcy później. W lipcu 2003 roku Egmont zdecydował zawiesić wydawanie Świata Gier Komputerowych. Zespół Piotra Pieńkowskiego nie pogodził się jednak z tą decyzją i na przełomie 2003/2004 roku, własnym sumptem (przy pomocy założonej firmy Dom Mediowy - Sukces) wydał kolejne dwa numery pisma, zmieniając tytuł z przyczyn prawnych na Nowy Świat Gier Komputerowych. Egmont podał jednak sprawę do sądu. W lutym 2004 roku na stronie WWW redakcji pojawił się komunikat: "Z przykrością zawiadamiam, iż wydanie następnego numeru Nowego Świata Gier Komputerowych zostaje niniejszym wstrzymane. Postanowieniem Sądu Apelacyjnego w Gdańsku zakazano naszemu wydawnictwu rozpowszechniania i wprowadzania do obrotu NŚGK do czasu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Egmont Polska i Domem Mediowym - Sukces. Inaczej mówiąc, jeszcze przed orzeczeniem wyroku i stwierdzeniem, czy roszczenia Egmont Polska są zasadne, nakazano nam już teraz, tytułem zabezpieczenia praw Egmontu, wstrzymanie wydawania NŚGK. Ocenę powyższego pozostawiam Wam. Piotr Pieńkowski." Tym samym wysiłki Piotra Pieńkowskiego zakończyły się niepowodzeniem, a zespołowi Nowego Świata Gier Komputerowych pozostało kontynuowanie tradycji pisma na internetowym portalu gamelog.pl

Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 13 z 2/2005 Zaledwie parę miesięcy później, w maju 2004 roku prasa branżowa opublikowała następującą informację: "Natura nie lubi próżni. Gdy nic nie istnieje, wkrótce coś powstaje; gdy istnieje, wkrótce ginie - po to tylko, aby gdzieś indziej mogło znowu powstać coś. W burzliwych dziejach Świata Gier Komputerowych nie było jeszcze tak długiej przerwy między wydaniami. Brak oznacza jednak tylko tyle, że Natura rozpoczyna prace nad jego wypełnieniem. ŚGK to magazyn, który zajmował poczesne miejsce na rynku prasy komputerowej i zaprzepaszczenie wcześniejszych dokonań wydawców, redaktorów i autorów byłoby stratą niepowetowaną. Tego olbrzymiego wysiłku nie można nie doceniać, podobnie jak nie można nie dostrzegać faktu, że przez lata ŚGK doczekał się wiernej rzeszy fanów, ceniących sobie przede wszystkim nasze poważne podejście do, zdawałoby się, tak rozrywkowego tematu, jak gry komputerowe. Tym krótkim wstępem redakcja ŚGK zamierza obwieścić powrót magazynu na rynek prasy komputerowej. Na razie, będą to kwartalne wydania tematyczne. Grono redakcyjne obiecuje jednak: Zrobimy wszystko, by ŚGK z czasem ukazywał się częściej. Będziemy dążyć do tego, by Czytelnicy mogli sięgnąć po ten magazyn co miesiąc. Zdajemy sobie sprawę, iż jest to trudne wyzwanie. Jesteśmy jednak silnie zmotywowani i będziemy dążyć do tego celu ze szczególnym uporem. Grzegorz Szalbierz." Ogłoszenie reaktywacji z nowym składem pod skrzydłami Egmontu zostało przez wielu fanów odebrane jako zwykłe żerowanie na znanej marce. Obiecany powrót do regularnie wydawanych numerów nie nastąpił, natomiast Wydania Specjalne rzeczywiście ukazywały się kwartalnie jeszcze przez rok. Po ostatnim numerze - z 2/2005 - Świat Gier Komputerowych definitywnie zamilkł.

 

Ciekawostki:

Reklama Techlandu z nr 38 i Lula z nr 58 Golizna, która dzisiaj nikogo nie dziwi, w latach 90-tych mogła być przedmiotem sporych kłopotów. Redakcja Świata Gier Komputerowych co najmniej dwukrotnie była posądzana o szerzenie pornografii. Najpierw w nr 38 z 2/1996 zamieścili na drugiej stronie reklamę Techlandu, która oprócz gier promowała również filmy erotyczne na CD. Mimo, iż małe, niewyraźne obrazki pokazywały panie w bieliźnie i panów od połowy ciała w górę, a wszystko sygnował napis "uwaga! tylko dla dorosłych", afera zrobiła się niemała. Odtąd redakcja wprowadziła cenzurę reklam, które miały być zamieszczane w piśmie. Niewiele czasu upłynęło, kiedy znowu na Świat Gier Komputerowych posypały się gromy. Sprawczynią zamieszania była bohaterka gry Wet: The Sexy Empire, umieszczona na okładce numeru 58 z 10/1997. Lubieżna pozycja Luli nie spodobała się rodzicom czytelników i fakt, że miała wszystko co trzeba zasłonięte, była postacią narysowaną i reklamowała grę strategiczno-ekonomiczną nie miał dla obrońców moralności żadnego znaczenia.


CU Amiga Magazine nr 10/1997 z grą TFX na Cover CD Tam, gdzie jest konkurencja, tam od czasu do czasu "iskrzy". Między Światem Gier Komputerowych a innymi magazynami growymi iskrzyło więc i to nie raz. Były krytyka, przytyki, złośliwości i wzajemne wytykanie sobie błędów. W 1994 roku Gambler posądził bydgoską redakcję o plagiat solucji Beneath a Steel Sky. W 1996 roku na łamach obu magazynów nastąpiła wymiana "uprzejmości" między Piotrem Pieńkowskim a Aleksem Uchańskim (redaktorem naczelnym tegoż Gamblera) o artykuł w Rzeczypospolitej, w którym promowano jednych, umniejszając popularności i znaczenia drugim. Wpadki Świata Gier Komputerowych, jak recenzowanie niepełnych wersji pokroju Dungeon Keepera lub wersji nieistniejących (TFX na Amigę) zostało również obśmiane przez konkurencję. W przypadku TFX-a Computer Studio tak mocno "pojechało" po kolegach z branży, że doszło do osobistej interwencji Piotra Pieńkowskiego. Marek Suchocki, redaktor naczelny Computer Studio przeprosił, a Amigowcy doczekali się w końcu TFX-a na ich komputerach. Pojawił się jednak nie w 1995 roku, jak zakładano, lecz dwa lata później, jako exclusive na CD w czasopiśmie CU Amiga Magazine z 10/1997.



Ważne wydarzenia w historii pisma:


12.1992 - 8-stronicowy numer zerowy Świata Gier Komputerowych pojawił się jako wrzutka do Amigowca. Redaktorem naczelnym zostaje Mirosław Domosud
03.1993 - zmiana na stanowisku redaktora naczelnego. Mirosława Domosuda zastępuje Piotr [Naczelnik] Pieńkowski
01.1994 - wprowadzenie w pełni kolorowej szaty graficznej
03.1994 - debiut Jacka Piekary cyklem "Małe jest piękne"
03.1995 - odejście Jacka Piekary z redakcji
03.1996 - Zmiana wydawcy z PWH ALFIN Sp. z o.o. na IMAGO Sp. z o.o.
06.1996 - przyjście Michała [ManJAka] Adamczaka
09.1996 - rozpoczęcie przez Świat Gier Komputerowych wydawania Amigowo-Pecetowego CD z demami i shareware, sprzedawanego oddzielnie od pisma
11.1996 - przyjście Michała [Elektrycznego] Nowakowskiego
08.1997 - start witryny internetowej Świata Gier Komputerowych
01.1999 - zmiana wydawcy na Egmont Polska
02.1999 - pierwszy Cover Dysk dołączony do czasopisma
09.1999 - pierwszy CD z pełną wersją gry (ŚGK nr 81) - strategią Panzer General
04.2001 - ukazuje się 100 numer Świata Gier Komputerowych
02.2003 - świętowanie 10 urodzin pisma
04.2003 - rezygnacja z dodawania Cover Dysków do magazynu
07.2003 - decyzja Egmont Polska o zawieszeniu wydawania Świata Gier Komputerowych, ukazuje się ostatni, łączony numer 127-128
12.2003 - ukazuje się pierwszy numer Nowego Świata Gier Komputerowych, pod redakcją Piotra Pieńkowskiego
02.2004 - Sąd Apelacyjny w Gdańsku zakazuje rozpowszechniania Nowego Świata Gier Komputerowych
05.2004 - reaktywacja wydań specjalnych Świata Gier Komputerowych pod egidą Egmontu. Redaktorem naczelnym zostaje Grzegorz Szalbierz
II kw.2005 - pojawił się ostatni Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne - nr 2/2005


Pełne wersje gier dołączane do pisma:


Allied General (ŚGK nr 82 z 10/1999)
America's Army (ŚGK Wyd.Specj. z 3/2003)
B-Hunter (ŚGK nr 116 z 8/2002, ŚGK Extra 4/2002)
Bandits: Phoenix Rising (ŚGK Wyd.Specj. z 1/2005)
Battle Realms (ŚGK Wyd.Specj. z 1/2003)
Civilization II (ŚGK nr 101 z 5/2001)
Conquest of the New World (ŚGK nr 103 z 7/2001)
Corsairs (ŚGK nr 117 z 9/2002, ŚGK Extra 1/2003)
Dark Earth (ŚGK nr 110 z 2/2002, ŚGK Extra 2/2002)
Descent II (ŚGK nr 102 z 6/2001, ŚGK Extra 2/2001)
Divine Divinity (ŚGK Wyd.Specj. z 3/2004)
Echelon (ŚGK nr 123 z 3/2003, ŚGK Extra 2/2003)
Ford Racing 2 (ŚGK Wyd.Specj. z 4/2004)
From Dusk Till Dawn (ŚGK Wyd.Specj. z 2/2003)
Fung Wan Online (ŚGK Wyd.Specj. z 2/2004)
Gore - Ultimate Soldier (ŚGK Wyd.Specj. z 1/2004, ŚGK Extra 2/2004)
Guardian of Darkness, the (ŚGK nr 98 z 2/2001)
Gun Warrior (ŚGK Wyd.Specj. z 1/2005)
Homeworld: Raider Retreat (ŚGK nr 94 z 10/2000)
Kozacy: Europejskie Boje (ŚGK Wyd.Specj. z 2/2005)
Lords of Magic (ŚGK nr 97 z 1/2001)
Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers (ŚGK nr 105 z 9/2001)
Master of Orion II: Battle at Antares (ŚGK nr 113 z 5/2002)
Mimesis Online (ŚGK nr 117 z 9/2002)
Might and Magic VI: The Mandate of Heaven (ŚGK nr 106 z 10/2001, ŚGK Extra 1/2002)
Mortyr 2093-1944 (ŚGK nr 100 z 4/2001, ŚGK Extra 1/2001)
Original War (ŚGK nr 119 z 11/2002, ŚGK Extra 1/2003)
Outforce, the (ŚGK nr 108 z 12/2001)
Panzer General (ŚGK nr 81 z 9/1999)
Panzer General II (ŚGK nr 120 z 12/2002)
Project Entropia (ŚGK Wyd.Specj. z 1/2003)
Rainbow Six (ŚGK nr 121 z 1/2003, ŚGK Extra 2/2003)
Rednack Rampage (ŚGK Wyd.Specj. z 1/2002)
Requiem: Avenging Angel (ŚGK nr 112 z 4/2002, ŚGK Extra 2/2002)
River World (ŚGK nr 99 z 3/2001, ŚGK Extra 1/2001)
RTCW: Enemy Teritory (ŚGK Wyd.Specj. z 1/2004, ŚGK Extra 2/2004)
Sacrifice (ŚGK nr 122 z 2/2003, ŚGK Extra 2/2003)
Silkolene Honda Motocross GP (ŚGK nr 115 z 7/2002, ŚGK Extra 3/2002)
Snajper (ŚGK Wyd.Specj. z 3/2003)
Starsky & Hutch (ŚGK Wyd.Specj. z 4/2004)
Steel Panthers: World at War (ŚGK nr 107 z 11/2001)
Submarine Titans (ŚGK nr 104 z 8/2001, ŚGK Extra 2/2001)
Thorgal: Klątwa Odyna (ŚGK Wyd.Specj. z 2/2004, ŚGK Extra 2/2004)
Total Soccer 2000 (ŚGK nr 114 z 6/2002)
Ubik (ŚGK nr 109 z 1/2002, ŚGK Extra 1/2002)
Warlords IV: Bohaterowie Etherii (ŚGK Wyd.Specj. z 2/2005)
Warm Up! (ŚGK nr 111 z 3/2002, ŚGK Extra 3/2002)
World of Qin (ŚGK Wyd.Specj. z 3/2004)
Zax: The Alien Hunter (ŚGK nr 118 z 10/2002, ŚGK Extra 4/2002)





Spis numerów pisma:






Przeczytaj o Świecie Gier Komputerowych nr 0 z 12/1992 Świat Gier Komputerowych nr 1 Świat Gier Komputerowych nr 2 Świat Gier Komputerowych nr 3-4
ŚGK nr 000 ŚGK nr 001 ŚGK nr 002 ŚGK nr 003-004
12/1992 01/1993 02/1993 03-04/1993
pobierz / info pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 5-6 Świat Gier Komputerowych nr 7-8 Świat Gier Komputerowych nr 9-10 Świat Gier Komputerowych nr 11-12
ŚGK nr 005-006 ŚGK nr 007-008 ŚGK nr 009-010 ŚGK nr 011-012
05-06/1993 07-08/1993 09-10/1993 11-12/1993
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 13 Świat Gier Komputerowych nr 14 Świat Gier Komputerowych nr 15 Świat Gier Komputerowych nr 16
ŚGK nr 013 ŚGK nr 014 ŚGK nr 015 ŚGK nr 016
01/1994 02/1994 03/1994 04/1994
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 17 Świat Gier Komputerowych nr 18 Świat Gier Komputerowych nr 19-20 Świat Gier Komputerowych nr 21
ŚGK nr 017 ŚGK nr 018 ŚGK nr 019-020 ŚGK nr 021
05/1994 06/1994 07-08/1994 09/1994
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 22 Świat Gier Komputerowych nr 23 Świat Gier Komputerowych nr 24 Świat Gier Komputerowych nr 25
ŚGK nr 022 ŚGK nr 023 ŚGK nr 024 ŚGK nr 025
10/1994 11/1994 12/1994 01/1995
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 26 Świat Gier Komputerowych nr 27 Świat Gier Komputerowych nr 28 Świat Gier Komputerowych nr 29
ŚGK nr 026 ŚGK nr 027 ŚGK nr 028 ŚGK nr 029
02/1995 03/1995 04/1995 05/1995
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 30 Świat Gier Komputerowych nr 31 Świat Gier Komputerowych nr 32 Świat Gier Komputerowych nr 33
ŚGK nr 030 ŚGK nr 031 ŚGK nr 032 ŚGK nr 033
06/1995 07/1995 08/1995 09/1995
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 34 Świat Gier Komputerowych nr 35 Świat Gier Komputerowych nr 36 Świat Gier Komputerowych nr 37
ŚGK nr 034 ŚGK nr 035 ŚGK nr 036 ŚGK nr 037
10/1995 11/1995 12/1995 01/1996
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 38 Świat Gier Komputerowych nr 39-40 Świat Gier Komputerowych nr 41 Świat Gier Komputerowych nr 42
ŚGK nr 038 ŚGK nr 039-040 ŚGK nr 041 ŚGK nr 042
02/1996 03-04/1996 05/1996 06/1996
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 43 Świat Gier Komputerowych nr 44 Świat Gier Komputerowych nr 45 Świat Gier Komputerowych nr 46
ŚGK nr 043 ŚGK nr 044 ŚGK nr 045 ŚGK nr 046
07/1996 08/1996 09/1996 10/1996
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 47 Świat Gier Komputerowych nr 48 Świat Gier Komputerowych nr 49 Świat Gier Komputerowych nr 50
ŚGK nr 047 ŚGK nr 048 ŚGK nr 049 ŚGK nr 050
11/1996 12/1996 01/1997 02/1997
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 51 Świat Gier Komputerowych nr 52 Świat Gier Komputerowych nr 53 Świat Gier Komputerowych nr 54
ŚGK nr 051 ŚGK nr 052 ŚGK nr 053 ŚGK nr 054
03/1997 04/1997 05/1997 06/1997
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 55 Świat Gier Komputerowych nr 56 Świat Gier Komputerowych nr 57 Świat Gier Komputerowych nr 58
ŚGK nr 055 ŚGK nr 056 ŚGK nr 057 ŚGK nr 058
07/1997 08/1997 09/1997 10/1997
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 59 Świat Gier Komputerowych nr 60 Świat Gier Komputerowych nr 61 Świat Gier Komputerowych nr 62
ŚGK nr 059 ŚGK nr 060 ŚGK nr 061 ŚGK nr 062
11/1997 12/1997 01/1998 02/1998
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 63 Świat Gier Komputerowych nr 64 Świat Gier Komputerowych nr 65 Świat Gier Komputerowych nr 66
ŚGK nr 063 ŚGK nr 064 ŚGK nr 065 ŚGK nr 066
03/1998 04/1998 05/1998 06/1998
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 67 Świat Gier Komputerowych nr 68 Świat Gier Komputerowych nr 69 Świat Gier Komputerowych nr 70
ŚGK nr 067 ŚGK nr 068 ŚGK nr 069 ŚGK nr 070
07/1998 08/1998 09/1998 10/1998
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 71 Świat Gier Komputerowych nr 72 Świat Gier Komputerowych nr 73 Świat Gier Komputerowych nr 74
ŚGK nr 071 ŚGK nr 072 ŚGK nr 073 ŚGK nr 074
11/1998 12/1998 01/1999 02/1999
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 75 Świat Gier Komputerowych nr 76 Świat Gier Komputerowych nr 77 Świat Gier Komputerowych nr 78
ŚGK nr 075 ŚGK nr 076 ŚGK nr 077 ŚGK nr 078
03/1999 04/1999 05/1999 06/1999
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 79 Świat Gier Komputerowych nr 80 Świat Gier Komputerowych nr 81 Świat Gier Komputerowych nr 82
ŚGK nr 079 ŚGK nr 080 ŚGK nr 081 ŚGK nr 082
07/1999 08/1999 09/1999 10/1999
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 83 Świat Gier Komputerowych nr 84 Świat Gier Komputerowych nr 85 Świat Gier Komputerowych nr 86
ŚGK nr 083 ŚGK nr 084 ŚGK nr 085 ŚGK nr 086
11/1999 12/1999 01/2000 02/2000
pobierz pobierz pobierz + dodatek pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 87 Świat Gier Komputerowych nr 88 Świat Gier Komputerowych nr 89 Świat Gier Komputerowych nr 90
ŚGK nr 087 ŚGK nr 088 ŚGK nr 089 ŚGK nr 090
03/2000 04/2000 05/2000 06/2000
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 91 Świat Gier Komputerowych nr 92 Świat Gier Komputerowych nr 93 Świat Gier Komputerowych nr 94
ŚGK nr 091 ŚGK nr 092 ŚGK nr 093 ŚGK nr 094
07/2000 08/2000 09/2000 10/2000
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 95 Świat Gier Komputerowych nr 96 Świat Gier Komputerowych nr 97 Świat Gier Komputerowych nr 98
ŚGK nr 095 ŚGK nr 096 ŚGK nr 097 ŚGK nr 098
11/2000 12/2000 01/2001 02/2001
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 99 Świat Gier Komputerowych nr 100 Świat Gier Komputerowych nr 101 Świat Gier Komputerowych nr 102
ŚGK nr 099 ŚGK nr 100 ŚGK nr 101 ŚGK nr 102
03/2001 04/2001 05/2001 06/2001
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 103 Świat Gier Komputerowych nr 104 Świat Gier Komputerowych nr 105 Świat Gier Komputerowych nr 106
ŚGK nr 103 ŚGK nr 104 ŚGK nr 105 ŚGK nr 106
07/2001 08/2001 09/2001 10/2001
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 107 Świat Gier Komputerowych nr 108 Świat Gier Komputerowych nr 109 Świat Gier Komputerowych nr 110
ŚGK nr 107 ŚGK nr 108 ŚGK nr 109 ŚGK nr 110
11/2001 12/2001 01/2002 02/2002
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 111 Świat Gier Komputerowych nr 112 Świat Gier Komputerowych nr 113 Świat Gier Komputerowych nr 114
ŚGK nr 111 ŚGK nr 112 ŚGK nr 113 ŚGK nr 114
03/2002 04/2002 05/2002 06/2002
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 115 Świat Gier Komputerowych nr 116 Świat Gier Komputerowych nr 117 Świat Gier Komputerowych nr 118
ŚGK nr 115 ŚGK nr 116 ŚGK nr 117 ŚGK nr 118
07/2002 08/2002 09/2002 10/2002
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 119 Świat Gier Komputerowych nr 120 Świat Gier Komputerowych nr 121 Świat Gier Komputerowych nr 122
ŚGK nr 119 ŚGK nr 120 ŚGK nr 121 ŚGK nr 122
11/2002 12/2002 01/2003 02/2003
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 123 Świat Gier Komputerowych nr 124 Świat Gier Komputerowych nr 125 Świat Gier Komputerowych nr 126
ŚGK nr 123 ŚGK nr 124 ŚGK nr 125 ŚGK nr 126
03/2003 04/2003 05/2003 06/2003
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych nr 127-128 Nowy Świat Gier Komputerowych nr 1 Nowy Świat Gier Komputerowych nr 2
ŚGK nr 127-128 Nowy ŚGK nr 1 Nowy ŚGK nr 2
07-08/2003 12/2003 01/2004
pobierz pobierz pobierz




Wydania Specjalne:

Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 1 Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 2 Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 3 Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 4
ŚGK Wyd. Sp. 01 ŚGK Wyd. Sp. 02 ŚGK Wyd. Sp. 03 ŚGK Wyd. Sp. 04
01/2002 02/2002 03/2002 04/2002
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 5 Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 6 Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 7 Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 8
ŚGK Wyd. Sp. 05 ŚGK Wyd. Sp. 06 ŚGK Wyd. Sp. 07 ŚGK Wyd. Sp. 08
01/2003 02/2003 03/2003 01/2004
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 9 Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 10 Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 11 Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 12
ŚGK Wyd. Sp. 09 ŚGK Wyd. Sp. 10 ŚGK Wyd. Sp. 11 ŚGK Wyd. Sp. 12
02/2004 03/2004 04/2004 01/2005
pobierz pobierz pobierz pobierz




Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne nr 13


ŚGK Wyd. Sp. 13


02/2005


pobierz






Wydania Extra:

Świat Gier Komputerowych Extra nr 1 Świat Gier Komputerowych Extra nr 2 Świat Gier Komputerowych Extra nr 3 Świat Gier Komputerowych Extra nr 4
ŚGK Extra 01 ŚGK Extra 02 ŚGK Extra 03 ŚGK Extra 04
01/2001 02/2001 01/2002 02/2002








Świat Gier Komputerowych Extra nr 5 Świat Gier Komputerowych Extra nr 6 Świat Gier Komputerowych Extra nr 7 Świat Gier Komputerowych Extra nr 8
ŚGK Extra 05 ŚGK Extra 06 ŚGK Extra 07 ŚGK Extra 08
03/2002 04/2002 01/2003 02/2003








Świat Gier Komputerowych Extra nr 9 Świat Gier Komputerowych Extra nr 10 Świat Gier Komputerowych Extra nr 11
ŚGK Extra 09 ŚGK Extra 10 ŚGK Extra 11
01/2004 02/2004 01/2005










Powrót na stronę główną Powrót do spisu pism o grach Powrót na górę strony