Top Secret 01, 9-10/1990

 

Top Secret nr 1

Redaktor naczelny:
Marcin [Martinez] Przasnyski
Redakcja:
Marek Czarkowski
Łukasz [Luke] Czekajewski
Waldemar [Pegaz Ass] Nowak

Grafika:
Waldemar [Pegaz Ass] Nowak
Beata Znamirowska
Grafika:
Wanda Roszkowska
Zdjęcia:
Leopold Dzikowski
Fotoskład:
Grażyna Kurzątkowska
Grafika:
Grażyna Ostaszewska
Korekta:
Maria Krajewska
Teresa Rutkowska
Wydawca: Spółdzielnia "Bajtek"
Adres redakcji: ul. Wspólna 61, 00-687 Warszawa
Skład i druk: Prasowe Zakłady Graficzne w Ciechanowie, ul. Sienkiewicza 51
Nakład: 105 000 egz.
Liczba stron: 32

pobierz
Spis treści:

Ten pierwszy raz   
Do wszystkich    
Menu   
MicroProse po Polsku - Polak potrafi!   
Technocop - zamknij oczy i strzelaj   
Hot-Rod - końca nie widać   
Batman - rewelacja roku   
Video - jeden pomysł, dwa dzieła   
Do poduszki - nie samymi grami...   
High Score - perwersja w domu i zagrodzie   
F-18 Hornet - lata wysoko, póki nie spadnie   
Card Sharks - tu nie przegrasz ani centa   
Power at Sea - całą naprzód   
The Eidolon - stary, ale jary   
Tips & Tricks - pożyć dłużej   
Bruce Lee - bleee...   
Karnov - zabili go i uciekł   
The Nieśmiertelnies - życie po życiu   
Droga przez mękę - Gremlinem w Robina   
The Three Musketeers - a Ty czwarty   >
Battle Chess - Karpow + Lancelot   
The Last Ninja - Hit'87   
Lista przebojów - najlepsze i najgorsze   
Run for It - zdobądź, zanim zostaniesz zdobyty   
Gry i my - o grach naukowo   

2
2
3
4
5
5
6
8
9
9
10
10
12
13
14
15
16
18
18
19
20
21
27
28
32

Technocop
Karnov
Battle Chess


Indeks gier:

Batman   
Battle Chess   
Bruce Lee   
Card Sharks   
Eidolon, the   
F-18 Hornet   
Hot-Rod   
Karnov   
Last Ninja, the   
Licence to Kill   
Power at Sea   
Run for It   
Technocop   
Three Musketeers, the   
Untouchables, the   
War in Middle Earth   

6
20
15
11
13
10
5
16
21
8
12
27
5
19
8
9

The Untouchables
The Last Ninja
Wstępniak:

Ten pierwszy raz. W pierwszym, inauguracyjnym, prawdziwym numerze Top Secret przedstawiamy się i nasze osiągnięcia w zmaganiach ze starymi, średnimi i nowymi grami.

Nie uświadczysz tu smutów. Teksty tylko ciekawe, ale nie sztywne. Nie chcemy nudzić, nie chcemy też przekonywać ani pouczać. Chcemy być przydatni.

Jeśli lubisz grać, całymi nocami nie zdejmujesz bolącego palca ze spustu joysticka lub klepiesz w trzeszczącą klawiaturę, czytaj nas. Nie zawiedziesz się, jeśli będziesz o to dbał. Dostosujemy się do twoich potrzeb i oczekiwań. Zaspokoimy ciekawość, pokażemy drogę we mgle. Dowiesz się, co lubią inni, w co się gra. Nareszcie ukończysz gry z zakurzonej dyskietki. Nieśmiertelny, będziesz przemierzał galaktyki.

W pierwszym, torującym drogę następnym, numerze Top Secret rozpoczynamy większość naszych zamysłów - kąciki gier różnych typów, zderzenie gry z pierwowzorem, ułatwienia i podpowiedzi, mapy, opisy, felietony o aktualnościach. Pełny spis treści znajduje sie obok, lecz wierzę, że i tak przeczytacie wszystko.



Ciekawe artykuły:

Street Rod MicroProse po Polsku - opis dokonań firmy Karen - polskiego producenta gier, tworzącego w latach 80-tych i 90-tych dla zachodnich wydawców, takich jak Activision, SSI, California Dreams czy Electronic Arts. To oni stali m.in. za BlockOut - kultowymn klonem Tetrisa czy Street Rod - miejskimi wyścigami furami z lat 60-tych, tytułem doskonale znanym Amigowcom. Niestety, gry te były oficjalnie wydawane jedynie za granicą. Do polskich graczy trafiały "nieoficjalnymi" kanałami.

Przeczytaj artykuł

Railroad TycoonGry i my - analiza zagranicznego i polskiego rynku gier. Wnioski jak na początek lat 90-tych standardowe: Polaków nie stać na tytuły sprzedawane po cenach "zachodnich". Jednocześnie czuć tęsknotę za oryginalnymi, dobrze wydanymi, pudełkowymi wersjami hitów. Jako przykład opisany jest Railroad Tycoon - gra ekonomiczna, która w oryginalnym wydaniu zawiera wiele przydatnych dodatków, zachęcających do zabawy przez wiele miesięcy. Autor wyraża nadzieję, że rynek gier pójdzie w tą stronę. I poszedł.

Przeczytaj artykuł



Powrót na stronę główną Pismo Top Secret Powrót na górę strony